Birleşmiş Milletler’in insani yardım kuruluşları Şam’ın kırsal bölgeleri ve ülkenin başka yerlerinde zor ulaşılan yerlerdeki zor durumda yaşam mücadelesi veren 1.2 milyon kişiye derhal ulaşımlarının sağlanması için bir kere daha çağrı yaptılar.

BM’nin İnsani Yardım Koordinasyon Ofisi (OCHA) tarafından dün yayınlanan açıklamada, insani yardım kuruluşlarının özellikle zor ulaşılan Şam’ın kırsal bölgelerindeki insani durumun daha da kötüye gitmesinden çok endişe duydukları bildirildi.

OCHA’nın Muadhamiya isimli bölgede, yaklaşık 5 bin ailenin oluşturduğu sivil nüfusa ulaşmaya çalıştığı belirtildi.

OCHA, bu ailelerin korkunç acılar içinde aylardır yeterli yardım almadan yaşadıklarını kaydetti.

Mart ayından bu yana BM’nin insani yardım kuruluşları Suriye Hükümetine yardıma muhtaç kişilere ulaşımlarının sağlanması için üç kez resmi başvuruda bulundu. OCHA acil yardım malzemesi taşıyan kamyonların programlarının yedi kere değiştirildiğini ve halen ihtiyacı olanlara gitmek için resmi onay beklediklerini açıkladı.

Birleşmiş Milletler geçen hafta teşkilatın bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük insani yardım çağrısını yapmış ve Suriye krizinden etklenen ve günleri her gün artan insanlara yardım için 4.4 milyar dolar istemişti. 4.4 milyar dolardan 1.4’ü Suriye içindeki Suriyelilere yardım için, 3 milyarı da Suriye’ye komşu ülkelerdeki mültecilere yardım için isteniyor. Henüz 1.2 milyar dolar toplanabildi.

KAYNAK:BİRLEŞMİŞ MİLLETLER TÜRKİYE

